به نام پروردگار علم و ادب
جشنواره آموزشي شهيد مطهري به منظور قدرداني از فرآيندهاي آموزشي و تجليل و ارتقاء و توسعه رويه هاي آموزشي جاري در دانشگاهها با تدوين استانداردها مربوط به هر يك از فرآيندهاي آموزشي و تعيين معيارهاي سنجش و اعتبار بخشي فرآيندها و نيز توسعه فرآيندها و ابداع و ارائه فرآيندهاي جديد آموزشي برگزار مي گردد.
دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال های 91 و 92 و 93 پیشگامانه اقدام به برگزاری این جشنواره در سطح دانشجویی و موازی با جشنواره اعضای محترم هیئت علمی نمودند و بستر را برای برگزاری سومین دوره جشنواره را فراهم نمودند؛ لذا برآنیم تا به پاس قدردانی از زحمات مسئولین ادوار گذشته ، سومین جشنواره دانشجویی آموزشی شهید مطهری را برای اولین بار در سطح کشور عزیزمان، به صورت منطقه ای و مختص قطب شمالغرب کشور برگزار نماییم. در این راستا با در نظر داشتن بازخورد ها و با توجه به نقاط قوت و ضعف ادوار گذشته اقدام به اعمال برخی تغییرات در راستای هرچه بهتر شدن سطح کیفی جشنواره نمودیم تا ضمن برداشتن گامی هرچند کوچک در راستای اهداف تعیین شده ی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، زمینه را برای مشارکت هرچه بیشتر دانشجویان کل کشور و برگزاری اولین جشنواره کشوری دانشجویی شهید مطهری در سال 1394 و با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز فراهم نماییم.
کمیته ی علمی همایش ، یکی از کمیته های جشنواره میباشد که همت دارد با استفاده از توانمدی های دانشجویان شمالغرب کشور تلاشی هرچند کوچک در راستای تحقق شعار هشتمین جشنواره شهید مطهری بردارد.
سرفصل فعالیت های کمیته علمی به شرح زیر میباشد:
1- برگزاری کارگاه ها:
کمیته علمی جشنواره در نظر دارد تا برای اولین بار با برگزاری 3 دسته کارگاه ، بستر مناسبی را برای آگاه سازی دانشجویان نسبت به آموزش پزشکی و حیطه های آن و همچنین فعال سازی دانشجویان برای مشارکت هرچه بیشتر در نظام آموزشی فراهم کند.
کارگاه ها در 3 گروه برگزار مشیوند که به شرح زیر میباشد:
الف) کارگاه های پیش از جشنواره
ب) کارگاه های حین جشنواره
ج) کارگاه های پیشنهادی دانشجویان ( متقاضیان اجرا و برگزاری کارگاه میتوانند با تکمیل فرم اجرای کارگاه درخواست خود را به کمیته علمی جشنواره ارسال نمایند)
2- دریافت آثار در سه قالب ایده، فرایند و چکیده مقاله:
ایده: همانطور که اشاره گردید هدف اصلی جشنواره ، افزایش مشارکت های دانشجویی در حیطه ی آموزش علوم پزشکی میباشد ، لذا دانشجویان میتوانند تمام ایده های خود را در زمینه ارتقا فرایند های آموزشی و حیطه های جشنواره مانند نحوه ارائه دروس ، امتحانات و ... ارائه نمایند. شایان ذکر است ایده ها شامل تمام پیشنهادات و نو آوری های ذهنی دانشجویان میباشد و نیازی به اجرا ندارند،ایده ها پس داوری ، در صورت تایید و همچنین تمایل دانشجو توسط کمیته مشورتی دانشگاه پیگیری شده و برای سال آتی به صورت فرایند یا مقاله ارائه میشود.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نظام داوری و دریافت چک لیست داوری اینجا را کلیک کنید.
فرایند: تمامی فعاليت های نو و جديد مرتبط با ياددهی و يادگيری که توسط دانشجويان برای بهبود کيفيت و برون ده يادگيری فراگيران در عرصه های مختلف آموزش علوم پزشکی انجام گرفته و استمرار دارد .فرایند بر خلاف ایده حداقل یک ترم تحصیلی به اجرا در آمده است.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نظام داوری و دریافت چک لیست داوری اینجا را کلیک کنید.
خلاصه مقاله: دانشجویان علاقه مند میتواند میتوانند خلاصه مقالات مرتبط با آموزش پزشکی یا حیطه های جشنواره را به کمیته علمی جشنواره ارسال نمایند.
شایان ذکر است آثار پس از داوری ، برای سخنرانی و ارائه پوستر انتخاب شده و به آثار برتر جوایزی تعلق خواهد گرفت.
لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه نگارش آثار و همچنین ارسال آثار اینجا را کلیک نمایید.
""شایان ذکر است به تمامی ارسال کنندگان آثار گواهی معتبر داده خواهد شد.""
3- برگزاری سخنرانی های آموزشی و پنل:
کمیته علمی جشنواره در نظر دارد تا برای اولین علاوه بر سخنرانی های دانشجویی ،سخنرانی های آموزشی توسط اساتید برجسته آموزش پزشکی برگزار نماید .
4- کمیته داوری:
داوری جشنواره با طراحی چکلیست علمی و معتبر و با انتخاب نظامی عادلانه ،شفاف و مطابق تقویم جشنواره صورت خواهد گرفت.
با امید دیدار شما در روز جشنواره